VÂNZĂRILE DACIA AU ÎNREGISTRAT O CREȘTERE DE PESTE 3,6% ÎN EUROPA

În primul trimestru al a.c., compania Dacia a vândut peste 300.000 de mașini noi în Europa, în creștere cu 3,6% față de aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, Renault a anunțat că deține o cotă de piață de 9,2% în România.

În primele șase luni din 2024, europenii au înmatriculat 305.713 mașini noi Dacia, înregistrând o creștere de 3,6% față de aceeași perioadă a anului trecut.

În luna iunie, în Europa au fost înmatriculate 1.265.133 de mașini noi, înregistrând o creștere cu 3,6% față de aceeași lună a anului trecut. Dintre acestea, 60.395 au fost de marcă Dacia, brandul românesc parte a grupului Renault, înregistrând o creștere cu 8,6%. Datorită acestei creșteri, cota de piață a Dacia în iunie a urcat la 4,6%, depășind semnificativ cotele altor mărci precum Peugeot (4,3%), Hyundai (4,1%), Opel (3,3%), Ford (2,9%), Fiat (2,9%), SEAT (2%) sau Suzuki (1,6%).

Datele agregate ale ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Automobile) pentru primele șase luni ale anului, la nivelul întregului continent (UE + EFTA + Marea Britanie), arată o creștere medie a pieței cu 4,4%, ajungând la 6.589.174 unități. Marca Dacia a fost aleasă de 305.713 cumpărători de mașini noi, în creștere cu 3,6% față de primul semestru din 2024. Astfel, cota de piață a mărcii pentru prima jumătate a acestui an a fost de 4,4%, ușor sub cea de 4,5% din aceeași perioadă a anului 2023.

Și în acest context, Dacia depășește cotele de piață ale unor competitori mult mai cunoscuți, precum Kia (4,1%), Opel (3,4%), Ford (3,3%), Citroën (3,2%), Fiat (2,9%), Volvo (2,8%), Nissan (2,6%) și Mazda (1,4%). În primele șase luni ale anului 2024, Dacia a înmatriculat pe piața din România 26.457 de vehicule, reprezentând o cotă de piață de 27,91%.

Duster – în topul celor mai bine vândute modele de autoturisme de pe piață

Topul celor mai vândute modele de pe piaţă este dominat de Duster (inclusiv Noul Duster, disponibil din luna iunie, cu 9.391 unităţi), Logan (8.325 unităţi) şi Sandero (inclusiv versiunea Stepway), cu 4.658 unităţi. Spring rămâne cel mai vândut model pe piaţa vehiculelor 100% EV, cu 2.101 unităţi, în timp ce Jogger este cel mai vândut model din segmentul C (exceptând vehiculele SUV), cu 1.920 de vehicule comercializate în primele 6 luni

Comentează prin Facebook:

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top