Legea nr. 353/2018 a fost publicată în Monitorul Oficial al României. Aceasta prevede că vânzătorul este obligat să achite contravaloarea costului transportului pentru produsele returnate de cumpărător, dacă acestea sunt defecte sau neconforme descrierii.
“La articolul I punctul 9, după alineatul (3) al articolului 20 se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
<<(4) Toate costurile privind garanția comercială, inclusiv transportul produsului în vederea recuperării prețului plătit de consumator, se suportă de către vânzător.>>”,
este stipulat în textul legii aflate în vigoare.
Așadar, pentru orice produs cu defecte sau neconform care se returnează, vânzătorul va suporta toate cheltuielile necesare. Clientul nu va mai fi nevoit să plătească transportul pentru un produs care nu funcționează în parametri normali. Astfel de returnări erau până acum destul de costisitoare, în special atunci când era vorba despre un produs voluminos (frigider, aragaz etc.).
Totodată, Legea nr. 353/2018 mai stabilește că termenul minim de garanție pentru produsul înlocuit va fi obligatoriu valabil de la data preschimbării (în cazul în care nu se dorește recuperarea sumei achitate, ci înlocuirea produsului defect cu altul funcțional).