COMUNICAT DE PRESA: INCEPUT PROIECT – MODERNIZARE DJ 679: PĂDUROIU (DN67B) – LIPIA – POPEȘTI – LUNCA CORBULUI – PĂDUREȚI – CIEȘTI – FÂLFANI – COTMEANA – MALU – BÂRLA – LIM. JUD. OLT, KM 0+000-48.222; L=47,670 KM

COMUNICAT DE PRESA INCEPUT PROIECT 

Iulie 2024, Pitești 

MODERNIZARE DJ 679: PĂDUROIU (DN67B) – LIPIA – POPEȘTI – LUNCA CORBULUI – PĂDUREȚI – CIEȘTI – FÂLFANI – COTMEANA – MALU – BÂRLA – LIM. JUD. OLT, KM 0+000-48.222; L=47,670 KM.

  • Denumirea beneficiarului: JUDETUL ARGES 
  • Titlul proiectului:  MODERNIZARE DJ 679: PĂDUROIU (DN67B) – LIPIA – POPEȘTI – LUNCA CORBULUI – PĂDUREȚI – CIEȘTI – FÂLFANI – COTMEANA – MALU – BÂRLA – LIM. JUD. OLT, KM 0+000-48.222; L=47,670 KM. 
  • Programul Regional Sud-Muntenia 2021-2027 
  • Prioritatea, Obiectiv specific, Apel: OP.3 – O Europă conectată prin dezvoltarea mobilității / Prioritate P4 – O regiune mai accesibilă / Obiectiv specific: RSO 3.2. – Dezvoltarea și ameliorarea unei mobilități naționale, regionale și locale sustenabile, reziliente în fața schimbărilor climatice, inteligente și intermodale, inclusiv îmbunătățirea accesului la TEN-T și a mobilității transfrontaliere /Apel de proiecte: Dezvoltarea și creșterea unei mobilități naționale, regionale și locale durabile, inteligente și intermodale, prin investiții în reabilitarea, modernizarea, extinderea rețelei de drumuri județene din regiunea Sud-Muntenia. 
  • Codul SMIS: 319110 
  • Localizare: comunele Poiana Lacului, Săpata, Lunca Corbului, Stolnici, Hîrsești, Bîrla, JUDEȚUL ARGEȘ. 
  • Obiective specifice: Dezvoltarea și ameliorarea unei mobilități naționale, regionale și locale sustenabile, reziliente în fața schimbărilor climatice, inteligente și intermodale, inclusiv îmbunătățirea accesului la TEN-T și a mobilității transfrontaliere 
  • Scopul proiectului și realizările preconizate sau efective ale acestuia: Scopul realizării obiectivului în cazul de față este de a elimina vulnerabilitățile construcției existente (drum) cauzată de factori de risc naturali. Rezultate așteptate: modernizarea a 47,67 km de drum județean, reabilitatrea/modernizarea a 14 poduri; trotuare/alveole modernizare/realizate (mp): 52.252,60 mp; pasarele pietonale modernizate/realizate (număr): 2 pasarele; stații de transport public construite/modernizate (număr): 64 stații de transport public; elemente suplimentare destinate siguranței circulației rutiere (număr): borne hectometrice – 429 buc, borne kilometrice 47 buc, indicatoare rutiere 874 buc, parapet metalic pietonal – 510 ml, parapet metalic – 2566 ml 
  • Data de începere a proiectului (zz/ll/aaaa): 09/05/2024. 
  • Data finalizării proiectului (zz/ll/aaaa): 08/12/2028. 
  • Buget total (în Euro) = 77.307.374,08 euro 
  • Buget UE (în Euro) = 55.220.016,88 
  • Buget național (în Euro) = 8.445.414,34 
  • Buget beneficiar (în Euro= 13.641.942,85 
  • Date de contact (adresa web, adresa e-mail, telefon): Piteşti, Piaţa Vasile Milea Nr. 1, Cod poștal: 110053, Telefon: 0248.210.056 Fax: 0248.220.137, www.cjarges.ro 

Scopul realizării obiectivului în cazul de față este de a elimina vulnerabilitățile construcției existente (drum) cauzată de factori de risc naturali. DJ 679 traversează în județul Argeș 6 (șase) localități: Poiana Lacului, Săpata, Lunca Corbului, Stolnici, Hârsești și Bârla.  Unitățile administrativ teritoriale Lunca Corbului și Hârsești se regăsesc în lista comunităților sărace conform indicelui de dezvoltare umană locală.  

DJ 679 traversează 3 (trei) județe situate în regiunea Sud-Muntenia, respectiv județele Argeș, Olt și Teleorman. DJ 679 asigură conectivitate secundară la TEN-T (intersecția cu DN67B), se suprapune cu DN 65 (km 12+835 –km 13+587 cu tronsonul C Drum expres Craiova-Pitești (km 14+553,2 + km 15+294,4) și cu trecerea la nivel de cale ferată , linia CF101 București – Pitești – Craiova. 

În cea mai mare parte lucrările de reabilitare se vor executa sub circulație, pe jumătate de cale, pe tronsoane bine stabilite, în concordanta cu tehnologia de execuție. Pentru aceasta constructorul va întocmi un plan de management al traficului și vor fi stabilite măsurile speciale de siguranță care vor fi aplicate pe timpul execuției lucrărilor.  

Se va asigura semnalizarea și marcajul corespunzător punctului de lucru pe timpul execuției lucrărilor, (conform Ordinului MT/MI/411/1112/2000, se vor monta parapete grele pe amplasamente provizorii în zonele afectate) iar la finalizarea acestora se va asigura semnalizarea si marcajul final al drumului. Parapetele de protecție vor respecta ’’Normativul pentru sisteme de protecție pentru siguranța circulației pe drumuri, poduri și autostrăzi-AND 593” și standardele SR EN 1317/1-5-Dispozitive de protecție la drumuri. De asemenea, acolo unde este necesar se vor completa în funcție de înălțimea rambleului. La drumul județean parapetele poate să fie amplasat în cadrul lățimii acostamentelor. 

Prin lucrările de modernizare propuse se previzionează sporirea capacitații de circulație prin – mărirea fluenței traficului – reducerea costurilor de transport de mărfuri și călători și reducerea timpului de călătorie – sporirea siguranței circulației și reducerea numărului de accidente – creșterea nivelului de trai și a confortului participanților la trafic – economia de energie si timp, rezultând astfel o serie de avantaje economice, precum extinderea schimburilor comerciale și a investițiilor productive, creșterea completivității agenților economici și a eficientei activităților economice și a mobilității forței de munca. 

Comentează prin Facebook:

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top