Omul de afaceri Liviu Nicolae susține o serie de amendamente care oferă un alt mod de constituire a zonelor metropolitane

foto-arges-harta-zpme

Liviu Nicolae, președintele COAL Argeș și cunoscut antreprenor din Curtea de Argeș, a analizat și prezentat avantajele creării zonelor metropolitane, care este cadrul legal care stă la baza înființări acestora. Totodată, domnia sa vine cu o serie de amendamente la legea care oferă posibilitatea înființării unei zone metropolitane, acestea având scopul de a oferi un nou mod de constituire, oferind o „mână de ajutor” tuturor localităților din județ.
”Avantajele înființării zonelor metropolitane încep să devină evidente și, în curând, vor fi o necesitate pentru administrațiile centrale și locale din România care chiar vor să se dezvolte. Experiența statelor din Uniunea Europeană și a administrațiilor locale românești, care au constituit asocierea în zone metropolitane, demonstrează că aceasta este soluția viabilă pentru dezvoltare durabilă și armonioasă din punct de vedere economic, social, cultural, ecologic și o soluție foarte bună pentru decongestionarea marilor orașe, crearea unor condiții civilizate de trai pentru toți locuitorii zonelor metropolitane, prin extinderea rețelelor de drumuri, transport și utilități și, foarte important, accesul facil, prin asociere, la importante fonduri europene cu destinație regională, care să ajute la dezvoltarea localităților mai mici. Din fericire, în România s-a creat cadrul legal pentru crearea zonele metropolitane, prin Legea nr. 246 din 20 iulie 2022, publicată în Monitorul Oficial nr. 745 din 25 iulie 2022”.

Doar 35 % din localitățile Argeșului – în sfera de aplicabilitate a zonelor metropolitanec

„Este o nedreptate pentru cetățenii care nu pot beneficia de transport eficient și ieftin și de costuri unitare ale utilităților (…)”

Analizând și documentând modul de aplicarea al prevederilor acestei legi la nivelul județul, omul de afaceri argeșean a descoperit că ”doar 35% din cele 102 localități ale județului Arges sunt în sfera de aplicabilitate a zonelor metropolitane. Se ajunge la situația în care un oraș ca Topoloveniul este lăsat pe dinafară, alături de cele 66 de localități din județ neeligibile, în condițiile în care principiul legii este construit tocmai pereducerea disparităților economice, sociale și regionale, consolidarea legăturilor urban-rural și centru-periferie”. Este o nedreptate pentru cetățenii care nu pot beneficia de transport eficient și ieftin și de costuri unitare ale utilităților. Pentru transport licitațiile se realizează în afara municipiilor, de către județ și există de multe ori situații geu de înțeles cu oameni care pentru a ajunge la locul de muncă (25-50km) folosesc și trei mijloace de transport. Este absurd ca în comune să existe prețuri duble la apă, față de oraș”.

”Pornind de la prevederile Legii nr. 246 și nejunsurile aplicării concrete propusă la nivelul județului Argeș, am extins principiul zonelor metropolitane, astfel încât toate localitățile unui județ să fie avantajate. Am creat o hartă exemplificativă pentru județul Argeș. Dacă s-ar crea zone metropolitane în jurul ANAF-urilor municipale și orășenești și s-ar renunța la o parte din cheltuielile cu cele opt regiuni (se suprapun cu cele ale județelor și prefecturilor) am obține rapid o configurare eficientă și realistă, ușor de pus în practică pentru crearea zonelor metropolitane”, mai explică președintele COAL Argeș.

”Firesc ar fi ca și din punct de vedere economic și fiscal noile zone metropolitane să fie administrate local, astfel încât firmele mijlocii, care au contul de trezorerie la Regiune (ANAF Ploiesti in cazul jud Arges) și cele mari la București, ținând cont de noua politică de digitalizare, să poată depune declarațiile fiscale in localitățile unde iși desfășoară activitatea. Am avea următoarele beneficii :
-ANAF-ul ar fi mult mai aproape de Contributori si exista posibilitatea de comunicare si rezolvare cat mai rapida a eventualelor erori,
– Cotele defalcate din impozitul pe Venit si TVA ar putea fii cuantificate pe loc si repartizate către zonele metropolitane, în așa fel încât să ajunga la UAT-uri în luna următoare încheierii exercițiului financiar,
-Control unitar al veniturilor la buget având angajații ANAF din zona municipiilor, care acum verifică doar II,PFA,Microintreprinder (adică mai nimic)
-Trezoreriile din zonele metropolitane ar putea în viitor să fie independente financiar și li s-ar putea extinde funcționalitatea prin transformarea în sucursale ale unei banci romaneasti (Trezorerie Bank, de exemplu) care, pe lângă ordinele de plata (OP) să poată emite și primi instrumente de plata legale (Cec-uri si BO-uri ), eventual și prin acordarea de credite care să ajute la dezvoltarea economica metropolitană”
,
susține Liviu Nicolae, președintele COAL Argeș.

Comentează prin Facebook:

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top