Având în vedere temperaturile foarte scăzute înregistrate în această perioadă, societatea Apă Canal 2000 reamintește utilizatorilor să ia măsurile necesare pentru asigurarea protecției și integrității fizice a contorului de apă, a vanelor ce echipează branșamentul şi a căminului de apometru împotriva îngheţului.
În sezonul rece, urmare a numeroaselor sesizări ale beneficiarilor, societatea Apă Canal 2000 a mobilizat în teren mai multe echipe care efectuează reparațiile și/sau înlocuirea contoarelor deteriorate din cauza înghețului, cheltuielile aferente fiind suportate exclusiv de către utilizatori.
Pentru evitarea disfunctionalităţii contorului de apă şi a unor cheltuieli inutile, societatea Apă Canal 2000 recomandă:
În cazul în care contorul este montat într-un cămin de branșament, asigurați-vă că acesta are capacul bine închis și protejat, nepermițând infiltrarea apei.
Protejați contoarele de apă cu materiale termoizolante care se înfășoară în jurul conductei de branșament şi în jurul apometrului lăsând liber cadranul pentru a putea fi citit indexul consumului de apă. Asigurați-vă că nu deteriorați instalația, apometrul, inclusiv sigiliul acestuia, în timpul operațiunilor.
În cazul în care contorul este montat în pivnițe sau subsoluri tehnice, geamurile și ușile vor fi închise pentru a nu se crea curenți de aer rece.
În situaţia în care apometrul a îngheţat, nu se foloseşte flacără deschisă şi nu se toarnă apă fierbinte peste acesta.
Dacă lipsiți mai mult timp de la domiciliu, nu uitați să goliți conductele interioare de apă.
Verificaţi periodic starea căminului de apometru!
În cazul în care aceste măsuri nu sunt luate, există posibilitatea ca apa care trece prin contoare să înghețe, în special în timpul nopții când consumul este redus şi viteza de trecere a apei prin contor este mai mică. Acest fenomen nu numai că blochează alimentarea cu apă, dar poate duce şi la deteriorarea apometrelor, caz în care acestea vor trebui reparate sau schimbate pe cheltuiala utilizatorilor.
Problemele legate de îngheţul apometrelor, precum şi disfuncționalităţile în alimentarea cu apă şi canalizarea apelor uzate pot fi semnalate la Call Center – tel. 0248 223 237.