„Drumul Național DN73C, supranumit și „Drumul celor trei capitale” (Curtea de Argeș, Câmpulung, Târgoviște), se găsește în prezent într-o stare tehnică precară, necesitând realizarea de urgență a lucrărilor de reabilitare și modernizare” susține senatorul PNL de Argeș Dănuț Bica.
Dat în folosință în anul 1986, acest drum național nu a fost reabilitat niciodată în întregime, realizându-se periodic doar lucrări de plombare a gropilor, acesta fiind și motivul pentru care este considerat cel mai prost drum din țară de către șoferi. De asemenea, din cauză stării precare, sunt instituite zilnic restricții de trafic.
„Pe această cale rutieră, dată în folosință în anul 1986, nu au fost efectuate în ultimii ani decât lucrări periodice de întreținere.
„Drumul Naționat DN73C leagă municipiile Câmpulung, Curtea de Argeș și Râmnicu Vâlcea, traversând 11 unități administrativ teritoariale (1 municipiu și 10 comune) din zona de nord a județelor Argeș și Vâlcea. Acesta poernește din Dumul Național DN73, în comuna Schitu Golești, județul Argeș, de lângă municipiul Câmpulung, intersectează la Curtea de Argeș Drumul Național DN7C și se termină la intersecția cu dumul Național DN7, în apropierea localității Blidari, județul Vâlcea, având o lungime totală de 69,6 km.
Drumul Național DN73C, supranumit și „Drumul celor trei capitale” (Curtea de Argeș, Câmpulung, Târgoviște), se găsește în prezent într-o stare tehnică precară, necesitând realizarea de urgență a lucrărilor de reabilitare și modernizare. Pe această cale rutieră, dată în folosință în anul 1986, nu au fost efectuate în ultimii ani decât lucrări periodice de întreținere curentă, constând în reparații izolate ale covorului asfaltic pe suprafețe reduse și plombări de gropi pe îmbrăcămintea de ciment. Din acest motiv, DN7C este considerat de către participanții la trafic drept unul dintre cele mai proaste drumuri naționale din România. Restricțiile de circulație sunt evenimente la ordinea zilei, promisiuni de remediere a situației s-au făcut periodic de către persoanele cu funcții de responsabilitate în domeniu, dar totul a rămas la nivel declarativ și starea dde degradare a carosabilului se accentuează continuu” afirmă senatorul liberal Dănuț Bica.
Întrebare oficială către Ministerul Transporturilor
Din aceste motive, senatorul Dănuț Bica i-a adresat recent o întrebare pe cale oficială ministrului Sorin Grindeanu, prin care să îi răspundă care este strategia Ministerului și care este motivul pentru care reabilitarea acestui drum a fost amânată în repetate rânduri.
„În consecință, având în vedere importanța deosebită pe care o are Drumul Național DN73C pentru dezvoltarea economică a județelor Argeș și Vâlcea, mai ales în ceea ce privește valorificarea potențialului turistic extrem de generos din zonă, vă rog ca, în completare la răspunsurilor formulate de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii la întrebările mele pe aceeași temă din ultimii opt ani, să-mi comunicați care este strategia actualizată a Ministerului cu privire la reabilitarea și modernizarea acestui obiectiv de infrastructură rutieră, din ce motive executarea lucrărilor aferente a fost amânată atât de mult timp și care sunt termenele preconizate pentru realizarea lor” a mai transmis senatorul Bica.