“Nu am preluat vechea reprezentanță Nissan, ci viitorul Nissan!”
Daperom, unul dintre cei mai vechi și titrați concesionari Dacia, din România, a devenit și concesionarul Nissan, din Pitești
Daperom se află în cel de-al 27-lea an de când furnizează, conform acelorași valori profesionale care i-a consacrat, automobilul românesc Dacia cât și oferta de piese aferente și opțiunile de service necesare. Cu toate acestea, în acest an, grupul a luat o decizie neașteptată pentru piața auto locală, aceea de a prelua vechea reprezentanță Nissan în propriul palmares.
Care a fost scopul de a prelua acest produs și de ce a făcut Daperom acest pas?
Deoarece Nissan este o marcă apreciată atât de critici cât și de șoferi. Închiderea vechii reprezentanțe la momentul respectiv, de către compania care deținea brand-ul la nivel local, părea ratarea unei oportunități de a dovedi calitatea managementului care stă în spatele concesionarului Dacia, câștigător a trei titluri naționale “Dacia, dealerul anului!”.
“Dacă am putut câștiga cu Dacia într-un mediu mult mai competititv, de ce nu am face asta și cu Nissan?” Aceasta a fost întrebarea pentru conducerea Daperom. Astfel provocarea a fost acceptată și Daperom a devenit din “concesionarul tău Dacia și concesionarul tău Nissan, în Pitești” sub sloganele de campanie: “Dacia? Daperom!” respectiv “Nissan? Daperom!” mesajele fiind astfel foarte clare pentru clienți.
Cu ce a venit nou această schimbare, mai ales într-o perioadă considerată de criză, generată de actualul context socio-politic?
În primul rând a venit cu o viziune lărgită asupra perspectivei de poziționare în piață. Nissan este o marcă exclusivistă, de nișă, care necesită o comunicare comercială diferită. Aici a fost parte din greșeala fostei conduceri a Nissan Pitești care a neglijat comunicarea în piață a acestui produs, lasând brand-urile mai agresive în zona de marketing să-l îndepărteze din perspectiva de ofertă generală. Publicul Nissan este intersat de tehnologie, de forme ușor futuriste, dar și de calitatea mașinii și de fiabilitatea acesteia, aspecte pe care o nouă strategie de comunicare vor atrage atenția asupra acestui brand ca o principală opțiune de achiziție. Pentru a veni în întâmpinarea oricărei situații, Nissan are propriul service cu o echipă pregătită special în identificarea și gestionarea situațiilor pe zona de service. Din fosta echipă Nissan au fost păstrați profesioniștii care și-au dovedit valoarea incontestabilă, dar în același timp echipa de service a fost întărită cu personal nou, tânăr și bine orientat către tendința tehnologică pe care brand-ul Nissan se bazează în prezent.
Deși este un produs mai scump, este unul accesibil, deoarce există multiple metode de finanțare și Nissan este unul dintre brand-urile cele mai rentabile dacă este raportat la nivelul de tehnologie-preț disponibile în prezent pe piață, mai ales când vorbim de achiziția unor dotări standard.
Reinventarea vizuală și tehnologică a Nissan este una extraordinară și care surprinde prin fiecare model al producătorului. Design-ul noilor modele este apreciat de reviste de specialitate și o apariție surprinzătoare în fiecare parcare sau pe fiecare șosea. Este adevărat că modele care au făcut istorie în zona pick-up truck-urilor nu mai pot fi regăsite în ofertă momentan, dar asta face parte din strategia de a se reinventa din mașina apreciată pentru off-road în una apreciată pentru aceeași calitate în sistem all-road. Întâlnirea cu Noul Qashqai este cel puțin intimidantă în sensul bun al cuvântului. Mașina denotă clasă și eleganță, spune din start despre șofer faptul că-și permitea să-și cumpere orice mașină își dorea, dar a ales să aibă ceva diferit, să se simtă special la volanul unei mașini care transmite o emoție oricărui șofer. În ceea ce privește Noul Juke, ei bine, uneori să vezi puțină invidie în ochii prietenelor nu strică, atunci știi că ai luat o decizie bună, iar viitoarea apariție semnată Ariya va aduce cel puțin un sentiment de tristețe celor care s-au grăbit să aleagă o altă marcă înainte de a vedea cum arată cu adevărat un autoturism care va marca evoluția industrială a producătorilor auto angrenați în lupta tehnologică pentru vehicule 100% electrice pe segmentul său de piață.
Concluzia așadar este aceea că Daperom a făcut mutarea câștigătoare la momentul optim, deoarece grupul nu a preluat vechea reprezentanță Nissan, ci viitorul Nissan, metamorfoza brand-ului find la început, practic trecând doar 2 ani de când Nissan și-a regăsit viziunea, dar un început absolut spectaculos din toate punctele de vedere.
Astfel, aceste argumente de a combina calitatea și transformarea Nissan cu eficiența dovedită a echipei Daperom ar trebui să fie o strategie câștigătoare atât pentru brand cât și pentru beneficiarii acestuia, și dacă nu ați luat până acum în calcul brand-ul Nissan pentru o viitoare alegere, atunci poate nu ar fi un moment rău să profitați de programul RABLA pentru a deține un model care aduce viitorul mai aproape de România, atât din punct de vedere al design-ului cât și al tehnologiei disponibile în prezent pe un autoturism de serie.