În ciuda schimbărilor care au avut loc în componența Consiliului Local Pitești, în urma alegerilor locale din septembrie 2020, noua administrație locală rămâne ancorată în trecut, tributară lipsei de viziune în ceea ce privește implementarea unor soluții care să susțină un stil de viaţă sănătos şi care să ofere posibilități de mişcare în aer liber, pentru locuitorii urbei.
Într-o ședință a Comisiei de sistematizare a circulației rutiere și pietonale în municipiul Pitești, s-a decis interzicerea circulației bicicletelor și trotinetelor electrice în zona centrală a municipiului Pitești, pe tronsonul cuprins între Teatrul „Alexandru Davila” și Piața „Vasile Milea”. Motivele care au stat la baza acestei decizii, spun aleșii locali, ar fi legate de siguranța pietonilor.
Domnilor decidenți, care este pericolul pe care îl invocați? De când au devenit pistele pentru biciclete un pericol pentru pietoni? Ați văzut cum se procedează în alte orașe europene? În Madrid, Barcelona, Roma, Ljubljana, Bratislava, Praga, Viena, Budapesta, există piste pentru biciclete în centrul orașelor, și, atât pietonii, cât și bicicliștii, circulă fără probleme. Nu înțelegeți că utilizarea bicicletei înseamnă sănătate și un oraș mai puțin poluat?
Dacă de la fostul primar nu aveam mari așteptări, Cornel Ionică înțelegând că mersul pe bicicletă înseamnă cam ce făcea el – o deplasare de la Teatrul Davila, până la Primărie – pentru a fi prezentat de către televiziunile locale ca un promotor al deplasării pe două roți, am sperat că noua administrație locală să repare erorile comise în trecut – când ne-am făcut de ras în toată țara cu „celebrele” piste pentru biciclete: cea cu stâlpi pe mijloc (strada Nicolae Dobrin), cu pista de pe strada Basarabiei (43 de guri de canal în mai puțin de un kilometru), cu cea de pe Calea Craiovei, și să ofere pitestenilor o altenativă pentru deplasare în zona centrală, mai ales că spațiul este unul foarte generos, fiind suficient, atât pentru cei care utilizează vehicule pe două roți (biciclete, trotinete), cât și pentru pietoni.
Se pare însă că, sunt unii care, în ignoranța lor, țin cu tot dinadinsul ca Piteștiul să nu evolueze, să rămână la stadiul de oraș-târg. Și când mă gândesc că din respectiva Comisie de sistematizare a circulației, fac parte oameni care vorbesc frecvent despre smart-city, despre dezvoltare urbană și orașe inteligente, despre un viitor sustenabil…
Desigur, comunitatea bicicliștilor din Pitești nu avea cum să fie de acord cu o astfel de decizie:
„Nu pot fi de acord cu această măsură. Ne întoarcem în timp, în loc să dăm înainte și să luăm exemplul țărilor cu tradiție în promovarea mersului pe bicicletă în oraș. În loc să interzică mașinile în zona centrală (exemplu: Casă Cărții – Teatru), ei interzic bicicletele și trotinetele electrice.”,
spune Marius Călin, reprezentantul asociației „Piteștenii pedalează”.
Iată componența Comisiei de sistematizare a circulației rutiere și pietonale în municipiul Pitești: