În urmă cu aproape o săptămână, am postat pe Facebook un mesaj prin care ceream recomandări pentru un service auto sau un mecanic care să rezolve o problema la instalația de climatizare a unui Smart Fortwo.
Se întâmpla acest lucru după o experiență nereușită cu cei de la „Calypso SRL”, care m-au plimbat pe drumuri (degeaba) de vreo 3-4 ori, nereușind să rezolve problema. Am renunțat să mai merg la ei. 170 de lei aruncați pe Apa Sâmbetei. Sau a Argeșului, că e în zonă.
În urma mesajului postat, am primit o mulțime de recomandări. Mai multe persoane l-au recomandat pe un anume domn Nelu (Neluș) care, anterior, a lucrat la „Titanic”. L-am sunat pe domnul Nelu și am mers la el. Ne și cunoșteam din vedere, dintr-o interacțiune anterioară (tot în zona service).
Se uită domnul Nelu la Smart, nu vede nicio urmă de scurgere, nimic. Concluzionează că ar putea fi vorba despre un orificiu aflat în partea superioară a radiatorului. Că să ajungă la radiator, trebuie să demonteze bară din față. Surpriză: cel mai bun specialist din Pitești în climatizare auto – așa îl recomanda cineva, nu știe cum să dea jos o bară la un Smart. Îmi sugerează să găsesc pe cineva care să îmi demonteze bara, apoi să mă întorc la el. Timp irosit. Și nervi.
Mă uit pe Youtube și găsesc un video intitulat „Cum să demontezi o bară de Smart în 7 minute”. Fără cuvinte…
O altă recomandare era un domn Adi din Trivale. Cea care mi l-a recomandat, mi-a spus că Adi este „doctor în Smart”. L-am sunat pe Adi, i-am povestit despre problema mea. Mi-a zis că el se ocupă de partea electrică, deci nu mă poate ajuta. În schimb, mi-a zis că are un prieten, care este priceput la instalații de climatizare – domnul Dan de la service-ul „Adonis”.
Îl sun pe domnul Dan, stabilim ca în ziua următoare să merg cu mașina la service. La ora 10.00 am fost prezent la „Adonis”. Aici am avut parte de o faza memorabilă, ceva ce vezi doar în reclamele TV. Se uită domnul Dan la mașină, pe sub grila din față, constată că nu există scurgeri. Și cum era el poziționat în partea din față a mașinii, îmi zice: „deschide capota!”. Nu-mi vine să cred, mă gândesc că poate nu am auzit bine, mă uit la domnul Dan, aștepta în fața mașinii. Știți reclama aia cu mecanicii…
Am dat să ma urc în mașină și să plec. Dar… zic să las de la mine, și să îi mai dau o șansă domnului Dan. Mă duc în spate și deschid „capota”. Se uită domnul Dan, nu vede nimic suspect.
Îmi zice să urcăm Smartul pe un elevator. Mă dirijează un angajat de la service, urc mașina pe elevator. Îi văd că se strâmbă (pe domnul Dan – patronul, și pe angajat). Îmi zice: e prea mică, nu o putem ridica, nu permite elevatorul.
Domnul Dan mai avea încă un elevator, dar acesta era ocupat cu un alt autoturism. Îmi zice să îi las un număr de telefon, stabilim ca atunci când termină cu mașina respectivă, să mă sune, să încercăm să ridicăm Smartul. Domnul Dan notează număr de telefon pe un carnețel, îl repetăm, să fim siguri că e corect. Plec. Asta se întâmpla joi, 20 iunie. Astăzi este duminică, 23 iunie. Credeți că m-a sunat domnul Dan?
Săptămâna viitoare încerc să ajung la reprezentanța Mercedes. Spun „încerc”, pentru că și la Țiriac Auto Pitești, Smartul nu e privit cu ochi frumoși. În cele mai multe dintre unitățile service ale Țiriac Auto se repara Smart, mai puțin la Pitești.
Trăim în România, țara unde dai niște bani ca să nu-i mai ai. Și te lovești de proști la tot pasul.
PS: caut un mecanic capabil.