Acest seminar, organizat de Fischer International și Cambridge University Press, a fost dedicat profesorilor de limba engleză din județul Argeș, punându-le la dispoziție cele mai recente materiale şi metode de predare a limbii engleze, cu sau fără ajutorul Inteligenței Artificiale. Toți profesorii prezenți au primit materiale și un certificat de participare.
Prezentatorii acestui eveniment au fost Aniella Bușilă, consultant Cambridge English Educational – România, și Peter Lucantoni, autor și co-autor al materialelor de predare și evaluare a elevilor. În prima parte a evenimentului, Aniella Bușilă a oferit informații generale despre examenele Cambridge, despre echivalarea acestora și despre resursele oferite de Cambridge tuturor profesorilor de limba engleză. Trainerul Cambridge Peter Lucantoni a prezentat modalități de evaluare a elevilor și strategii de integrare a cunoștințelor de limba engleză în viața lor cotidiană cu ajutorul tehnologiei și al noii platforme digitale CambridgeOne.
Referitor la Inteligența Artificială, se pot menționa rezultatele echipei academice din România (Alina Iorga Pisică, Tudor Edu, Rodica Milena Zaharia și Răzvan Zaharia) care, în 2022, a desfășurat cercetare referitoare la impactul Inteligenței Artificiale asupra educației, în instituțiile de Învățământ Superior din România.
Articolul “Implementing Artificial Intelligence in Higher Education: Pros and Cons from the Perspectives of Academics” a fost publicat în jurnalul științific Societies din Elveția.
Poate fi accesat la urmatorul link https://www.mdpi.com/2075-4698/13/5/118#metrics Rezultatele cercetării echipei academice se aliniază cu cele internaționale realizate în ultimul an.
Printre beneficiile folosirii IA, profesorii universitari din România au menționat îmbunătățirea procesului educațional datorită multitudinii resurselor digitale și, de asemenea, a competențelor digitale ale studenților, răspunzând astfel nevoilor pieței forței de muncă a secolului XXI.
Pe de altă parte, trebuie cântărite cu atenție toate dezavantajele folosirii IA în educație, cel mai important aspect fiind securitatea cibernetică și protecția datelor, dar și sentimentul de alienare, care apare în momentul folosirii unui software lipsit de empatie față de studenți.