Compania de retail online eMAG a lansat recent o campanie publicitară devenită virală în mediul online, al cărei protagonist este filosoful Mihai Şora, ajuns la vârsta de 102 ani. Prin intermediul spotului publicitar, eMAG încearcă să promoveze tema libertăţii, la 30 de ani de la căderea regimului comunist.
În reclamă, Sora spune că, la 30 de ani – dovadă este tortul aniversar, i-a fost luată libertatea, lucru ilustrat prin oprirea trenului în câmp, și prin ridicarea unor garduri de sârmă ghimpată.
Problema este că în 1946, când domnul Sora împlinea 30 de ani, acesta era bine mersi în Franța, era cât se poate de liber, astfel încât s-a făcut membru al Partidului Comunist Francez.
Gardurile de sârmă ghimpată se ridicau în România, în 1946, dar cu scopul de a-i ține în închisorile din România pe tinerii care se opuneau comunismului.
În timp ce opozanții regimului comunist sufereau în temnițele de la Aiud sau Pitești, tânărul (la acea vreme) Mihai Sora era angajat la Ministerul de Externe al Anei Pauker, și unde, conform propriilor declarații, a protestat vehement împotriva ideologiei comuniste, alegând să vină la serviciu în pataloni scurți… gest care i-a adus „exilarea” ca șef de secție la Editura pentru Limbi Străine și , ulterior, că redactor-șef la Editura de Stat pentru Literatură și Artă.
PS: reclama și-a atins pe deplin scopul.