AMAT, servicii și atitudine de rahat…

În urmă cu o aproximativ o săptămână am mers la societatea AMAT, situată pe Bulevardul Nicolae Bălcescu nr. 204, în Pitești, unde am făcut o programare pentru o verificare a instalației de răcire a unui Renault Clio IV. Am convenit cu angajatul societății respective ca în data de 21 iulie, la ora 10.15, să fiu prezent cu mașina la service.
Astăzi, conform programării, la ora 10.00 m-am prezentat la AMAT, în zona de Recepție Service, i-am spus angajatului de la birou că am o programare pentru verificarea instalației de răcire. Mașina apărea pe panoul de afișaj amplasat în zona de Recepție Service, la poziția 9.

Surpriză! Angajatul respectiv îmi comunică sec că NU se va putea efectua verificarea, din cauză că specialistul care se ocupă de partea de electrică/aer condiționat, este în concediu de odihnă, și, mă întreabă (surprins) cine mi-a făcut programarea. Îi răspund simplu: chiar dumneavoastră!

Începe să se bâlbâie, îmi repetă că nu se poate efectua verificarea. Îl întreb cum este posibil, din moment ce am o programare pentru data și ora respectivă? Îl întreb ce putem face în cazul ăsta, îmi spune senin că… va trebui să facem o altă programare. Îi spun că vreau să discut cu cineva competent care poate rezolva problema. Între timp, apare un coleg de-ai respectivului (a venit din zona Service), aude despre ce este vorba, și îl întreabă de ce a făcut programarea pentru verificarea instalației de răcire, spunându-i că i s-a comunicat încă „din urmă cu 3 săptămâni” că specialistul calificat pentru domeniul respectiv va fi în concediu de odihnă.
Angajatul care a efectuat programarea devine nervos, interpretează cererea mea de a discuta cu cineva competent (am cerut să vorbesc cu directorul service-ului, care, desigur, tipic românesc, „lipsește momentan”, i-am spus că voi suna la Renault Service România pentru a semnala aceste deficiențe), ca o ofensă, când, de fapt, situația era cauzată de incompetența sa, și devine nervos și arogant.

Reprezentantul AMAT îmi spune că, vezi Doamne, l-am jignit, că l-am amenințat, lucruri total neadevărate, dovadă fiind înregistrarea dialogului pe care l-am purtat în respectiva unitate service. Intervine și un alt coleg de la un birou alăturat, că, na, așa se practică în România, dacă un coleg de-ai tăi greșește, trebuie „susținut”, dând vina pe client, de parcă eu făcusem programarea respectivă, sau graficul cu concediile de odihnă ale angajaților.

I-am spus că am toate motivele să fiu nemulțumit și iritat, având în vedere că din cauza incompetenței sale, două persoane (eu și prietena mea – proprietara autoturismului) pierd timpul degeaba pe la minunatul lor service…

Folosind un ton departe de cel profesional (ca să nu zic nesimțit) angajatul AMAT îmi comunică că au dreptul să-și selecteze clienții, și că refuză să îmi facă o altă programare. Noroc că realizează relativ repede că e pe cale să comită o altă gafă, și îmi spune că nu mai discută cu mine, că va vorbi exclusiv cu proprietarul mașinii.
În paranteză fie spus, în momentul când a făcut programarea, sau la celelalte intervenții efectuate în același service Renault (schimb ulei, filtre etc) s-a putut vorbi cu mine, am putut efectua toate operațiunile necesare, acum, brusc, nu se mai putea.

Revin împreună cu prietena mea – proprietarul autoturismului. De data asta tonul angajatului este mai controlat, îi explică că din cauza „capacității sale profesionale superioare”, nu se va putea efectua operațiunea programată chiar de către el. Continuă însă cu tonul arogant la adresa mea, îmi spune că nu vorbește cu mine, îi spun că, în caz că nu a realizat, nu aveam un dialog, că nu vorbeam cu el, ci despre el, despre incompetența de care a dat dovadă, ceea ce este cu totul altceva.

Concluzie: AMAT primește un mare MINUS astăzi, din cauza serviciilor (ne)oferite și atitudinii unor angajați plictisiți de job-ul pentru care sunt remunerați. Dacă cineva din conducerea societații AMAT Pitești va citi acest articol, poate va lua în calcul să-i trimită pe angajați la niște cursuri de specializare (interacțiune, excelență în relația cu clienții etc).

PS: Pentru domnul angajat care nu cunoaște semnificația termenului „incompetent”:

INCOMPETÉNȚ, -Ă, incompetenți, -te, adj. (Despre persoane) Care nu posedă cunoștințele necesare spre a putea judeca o problemă, o situație, un fapt; care nu are dreptul său căderea de a face ceva.

Comentează prin Facebook:

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top