Atenție la cântar! Cum sunt furați clienții în hypermarketul Auchan

Nu este niciun secret că supermarketurile au mare succes în România. Românii sunt mari amatori de cumpărături, cumpără de toate, chiar și atunci când nu au neapărat nevoie de produsele respective, în special în perioada sărbătorilor.

Toate marile lanțuri de retail sunt prezente în România: Auchan, Kaufland, Carrefour, Lidl, Cora, Metro, Mega Image, Selgros. Românii alocă cei mai mulți bani pentru alimente și băuturi din Uniunea Europeană, iar acest lucru se vede cel mai bine în cifrele de afaceri spectaculoase înregistrate de retaileri. Micii comercianți au fost realmente spulberați de giganții în continuă expansiune care au acaparat peste 60% din piaţa de consum a României.

Începând din 2019, clasicele pungi din plastic prezente la raioanele de legume-fructe, vitrinele cu servire asistată și în zona produselor care se vând vrac, au fost înlocuite cu o varianta ECO – pungile biodegradabile compostabile. Costul unei astfel de pungi este de 0,10 lei/bucată.

Pentru fiecare produs care este plasat într-o astfel de pungă biodegradabilă, cumpărătorul plătește pe lângă valoarea produsului și 0.10 lei reprezentând contravaloarea pungii. În legătură cu această măsură au fost multe opinii pro și contra, dar asta este o altă discuție.

Ce nu au sesizat cumpărătorii, este că, în unele cazuri (în funcție de supermarket/hypermarket) aceștia sunt furați fără nicio reținere! Exemplu concret: Hypermarketul Auchan Bradu (Pitești).

Am realizat un experiment simplu, dar elocvent. Am mers în Auchan (Bradu) și am cumpărat mere Granny Smith, la un preț 4.95 lei/kg.

Cantitate cumpărată: 0,748 kg.
Prețul merelor cântărite fără pungă, 0,748 kg, preț 3,70 lei.
Prețul merelor cântărite cu pungă, 0,752 kg, preț 3,72 lei.
Preț plătit la casă (conform bonului), 3.72 lei.

Fiecare pungă biodegradabilă cântărește 4 grame. Practic, fiecare client care achiziționează o astfel de pungă, este păcălit! Suma cu care fiecare client este înșelat diferă în funcție de prețul produsului achiziționat. Cu cât prețul pe kilogram este mai mare, cu atât mai mare este și valoarea plătită de cumpărător.

În exemplu nostru, suma cu care clientul a fost înșelat este de 0.02 lei, la un preț de 4,95 lei/kg.

Am sesizat această problema manangerului prezent în hypermarketul Auchan Bradu la data când am efectuat acest experiment (31 decembrie 2019). Am verficat împreună, am constatat că aspectele reclamate se confirmă și am depus o sesizare la biroul de Relații cu Clienții. Conform spuselor managerului, ar trebui să primesc un răspuns oficial începând cu data de 6 ianuarie 2020. Motivația managerului a fost că „nu s-a gândit nimeni la acest lucru”. Mie îmi e greu să cred așa ceva…

Vi se pare putin 0.02 lei? Câte pungi estimați că a vândut respectivul hypermarket în anul recent încheiat? Facem un calcul? Presupunem că s-au vândut 1.000.000 de bucăți. Înmulțim cu 0,02 lei (în medie) obținuți la fiecare pungă. Rezultă suma de 20.000 de lei. Interesant, nu? Este doar o estimare făcută cu scopul ca dumneavoastră sa ințelegeți cum stau lucrurile.

Care este soluția? Una destul de simplă, aplicată deja de alți retaileri (exemplu Carrefour): setarea cântarului, astfel încât greutatea pungii să fie scăzută din valoarea greutății produsului (acea „tara”).

Așadar, aveți grijă de unde va faceți cumpărăturile. Riscați să fiți păcăliți, fără ca măcar să realizați acest lucru.

Comentează prin Facebook:

Distribuie acest articol

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

scroll to top
error: Conținut protejat!